PROGRAM "REKRUT"
PROGRAM "REKRUT"
I TY MOŻESZ ZOSTAĆ POLICJANTEM...
Policja to umundurowana i uzbrojona formacja służąca społeczeństwu i przeznaczona do ochrony bezpieczeństwa ludzi oraz do utrzymywania bezpieczeństwa i porządku publicznego.
Wymogi formalne jakie musi spełniać kandydat, aby przystąpić do programu "Rekrut":
-
co najmniej wykształcenie średnie,
- obywatelstwo polskie,
- nieposzlakowana opinia,
- niekarany,
- korzystanie z pełni praw publicznych,
- zdolność fizyczna i psychiczna do służby w formacjach uzbrojonych, podległych szczególnej dyscyplinie służbowej,
- mężczyźni powinni posiadać uregulowany stosunek do służby wojskowej.
Jak przystąpić do programu "Rekrut" - postępowanie kwalifikacyjne:
- Ogłoszenie Komendanta Głównego Policji - rozpoczyna procedurę rekrutacji. W ogłoszeniu Komendant podaje terminy przyjęcia do służby w Policji.
- Złożenie wymaganych dokumentów.
- Ocena złożonych dokumentów, procedurę kwalifikacyjną prowadzą komórki ds. doboru w komendach wojewódzkich/Stołecznej Policji.
- Rozmowa wstępna - poinformowanie kandydata o przebiegu procedury, wyjaśnienie wszelkich wątpliwości.
- Sprawdzenie w ewidencjach, rejestrach i kartotekach prawdziwości danych zawartych w dokumentach.
- Test wiedzy - obejmuje 40 pytań z zakresu funkcjonowania administracji publicznej, bezpieczeństwa publicznego oraz wiedzy o społeczeństwie.
- Test sprawności fizycznej - zaliczenie następuje po pokonaniu toru przeszkód w czasie nie przekraczającym 1.45 sek. Test sprawdza szybkość, zwinność, siłę i wytrzymałość. Test psychologiczny MultiSelect - bada predyspozycje intelektualne i osobowościowe kandydata do służby w Policji.
- Postępowanie sprawdzające przeprowadzane w celu potwierdzenia nieposzlakowanej opinii kandydata do służby.
- Wywiad zorganizowany - ocenia umiejętność formułowania myśli, nawiązywania i podtrzymywania kontaktu, autoprezentację kandydata oraz motywację do służby w Policji.
- Komisja lekarska ocenia zdolność fizyczną i psychiczną do służby w formacjach uzbrojonych.
Procedura rekrutacji do programu "Rekrut" dla osób, które po ukończeniu programu "Kadet" nie pozostały w służbie w Policji (do 3 lat od chwili ukończenia programu "Kadet"):
- Złożenie wymaganych dokumentów.
- Ocena złożonych dokumentów pod kątem ich zgodności z wymaganiami zawartymi w ogłoszeniu.
- Rozmowa wstępna.
- Sprawdzenie w ewidencjach, rejestrach i kartotekach prawdziwości danych zawartych w kwestionariuszu osobowym.
- Ocena sprawności fizycznej kandydata.
- Test psychologiczny MultiSelect określający predyspozycje intelektualne
i osobowościowe kandydata do służby. - Postępowanie sprawdzające.
- Wywiad zorganizowany mający na celu, w szczególności, ocenę umiejętności formułowania myśli, nawiązywania i podtrzymywania kontaktu, autoprezentacji kandydata oraz motywacji kandydata do służby.
- Ustalenie przez komisję lekarską, podległą ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych zdolności fizycznej i psychicznej kandydata do służby.
Szczegółowe informacje dot. przebiegu wskazanych etapów dostępne są w "Informatorze dla kandydatów"
Program "Rekrut" zapewnia:
-
- możliwość pozyskania pracy niezależnie od posiadanego doświadczenia zawodowego
- gwarancję stałych warunków pracy
- ciekawą pracę
- możliwość rozwoju zawodowego
- różnorodny system szkoleń
- precyzyjny system wynagrodzenia (m.in.13-sta pensja, równoważnik za umundurowanie)
- rozbudowany system socjalny (m.in. dofinansowanie do wypoczynku dla funkcjonariuszy i rodzin, równoważnik za brak lokalu mieszkalnego, pokrycie kosztów dojazdu do pracy)
- po 15 latach służby nabycie praw emerytalnych
UWAGA! ZAPAMIĘTAJ!
- Osoba ubiegająca się o przyjęcie do służby w Policji, składając dokumenty określone w ogłoszeniu komendanta wojewódzkiego (Stołecznego) Policji, musi posiadać przy sobie książeczkę wojskową (mężczyźni) i dowód osobisty oraz oryginały wymaganych w ogłoszeniu dokumentów, celem potwierdzenia zgodności złożonych kopii.
- Kandydat do służby w Policji, przystępując do każdego etapu postępowania kwalifikacyjnego, musi legitymować się dowodem osobistym - brak tego dokumentu skutkuje niedopuszczeniem kandydata do udziału w etapie postępowania kwalifikacyjnego.
- Przystępując do etapu postępowania kwalifikacyjnego - ocena sprawności fizycznej, kandydat musi mieć przy sobie:
-
- zaświadczenie lekarskie dopuszczające do wykonywania ćwiczeń fizycznych wydane w terminie nieprzekraczającym 14 dni do dnia przystąpienia do testu sprawnościowego,
- dowód osobisty,
- strój i obuwie sportowe.
- "Kwestionariusz osobowy kandydata do służby w Policji" oraz "Ankietę bezpieczeństwa osobowego" udostępniają komendy wojewódzkie Policji (Komenda Stołeczna Policji) oraz komendy powiatowe Policji (komendy miejskie Policji). Formularze te są również dostępne na stronie internetowej Komendy Głównej Policji.
- Wypełnioną "Ankietę bezpieczeństwa osobowego" kandydat składa w komendzie wojewódzkiej Policji (Komendzie Stołecznej Policji) w toku postępowania kwalifikacyjnego, w wyznaczonym terminie.